söndag 23 december 2012

Att invänta julafton....

har inte känts som man önskat, tyvärr. Omständigheter uppkomna av människor i omgivningen har gjort att jag helt tappat lusten  inför denna jul, som egentligen skulle blivit en glädjens högtid. Så här finns ingen stress in i det sista. Men det är ganska skönt att bara koppla av också.
Förr skulle granen kläs kvällen före julafton och allt det andra som knappt hanns med förrän klockan slagit midnatt. De var liksom likadant varje år och när dagen före gick över till julafton så lyssnade jag alltid på radions program Julöppet från Visby med Tommy Wahlgren och Beril Perrolf.
Wikipedia
Framåt småtimmarna somnade man och vaknade oftare än sällan med migrän nästa morgon. Fast det är ju många år sedan nu och julaftnarna har fått nalkas på olika sätt därefter.
Den här veckan inleddes med frossa o feber så flera dagar har tillbringats antingen i sängen eller i soffan utan kraft att ens ta mig till postlådan. Snälla grannar har rastat hunden och lagt in posten på hallgolvet, sonen som handlade pizza när jag bra måste ha, vilken service. Tack till er alla.
Har nu gjort mitt och registrerat mig på influensakoll.se
Registrera dig du också!   
God Jul Mina läsare! (jag vet att ni är ett par stycken i alla fall)
  
    
Bilden är lånad här:

Och till dig som förändrade min julafton, hoppas du får ett stort exemplar av Boken Vett o Etikett av tomten.

1 kommentar:

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

God jul till dig med. Å jag blir så arg när jag får höra att även du råkat ut för otrevligt folk, jag oxå men jag tänkte inte låta henne förstöra min jul, min fd vän är nu bara någon jag inte lägger energi på längre. Så god jul nu och njut av den!!
KRAM Jennie