fredag 14 december 2012

Vinter på allvar

Brrr...... sicken kyla! Idag hämtade jag tidningen strax efter klockan fyra på morgonen, -15 grader visade termometern på. Himlen var stjärnklar och snön knastrade under skorna. Träden var fulla av rimfrost, det var riktigt sagolikt att se. Så önskar man ju att man kunde somna om när tidningen är läst men det går inte alltid så bra, då blir dagen lång.
Igår kväll kollade jag runt lite på olika bloggar och jag måste bara visa dessa söta karameller Lite lagom projekt tyckte jag! Ungefär som att när man precis fått mönstret klart så är saken klar! Man hinner liksom inte tröttna.
Jag kommer nog aldrig bli en varje-dag-bloggare men ska försöka hålla den här sidan uppdaterad om det är nån som vill läsa.
Nu har jag flyttat ner en av mina symaskiner till vardagsrummet, kanske kan det bli lite mer sytt då. Ska försöka få till en plats på bordet där datorn står. Små lapp-projekt tänkte jag kan passa att hålla på med och samtidigt titta på tv. För det är ju lite sömnadsbilder jag tänkt dela med mig av framöver.
Här kommer en annan bild, min vovve som är drygt sex år nu. Dagen till ära då fotot togs, med en röd rosett
runt halsen.



Inga kommentarer: