söndag 27 januari 2013

När sylusten kom tillbaka.....

Ja, då sydde jag en liten duk! I min hall har jag en s k telefonbänk. Men nu för tiden har man ju sällan telefonen på en bänk som denna. Jag sitter på den när jag ska ta på mig skor eller stövlar. Där den lilla duken ligger har det stått en glasburk med hundgodis, den har jag ställt dit igen efter fotot togs. Nu måste jag se mig om efter en burk som passar ihop med tyget som förresten är Tilda-Tyger från Panduro. Kanske får jag köpa en Tilda-Burk! Måste ju vara en med lock, annars försvinner godiset fort.
Bänken köpte jag på loppis för en billig peng, då var den omålad. Men som allt annat här hemma i möbelväg så fick den också bli vit. Tanken är att dynan ska kläs i lite mer färgglatt tyg så den lyser upp i hallen.


1 kommentar:

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Blev ju jätte fint, tilda tygerna är ju så fina!
Ha en fin dag.
Kram Jennie