onsdag 23 januari 2013

Solsken, kyla o Nya kläder

Nu har kylan hållit i sig ett tag, vet inte om jag tycker om det....... Men när solen skiner så blir det lite lättare. Vi går alltid en längre promenad mitt på dagen, när det är som ljusast. Det känns som en förmån att kunna gå ut och njuta av fint väder. Och de små fåglarna kvittrar, tackar nog för maten som hänger i träden i trädgårdarna vi passerar.
Fina vinterbilder är inte ofta man kan ta men här kommer några:
För ett tag sen budade jag hem några nya kläder på Tradera, ska bli kul att börja använda dem när våren kommer. En kort liten jacka, är lite Odd Molly likt tycker jag. En vit tunika med s k "råa" kanter och en kofta blev det också.

Jag har inte svårt för att använda mig av begagnade saker. Köper ofta saker på loppis och tycker det är bra med återbruk. Men tänk så mycket man slängt genom åren som skulle kunnat bli en slant om man haft det kvar och sålt det.............. 



1 kommentar:

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Hejsan.
Jag var oxå inne på tradera häromdagen eller det är jag varje dag, men just den dagen så såg jag fina sydda brödpåsar, ja du vet ju vad jag menar:)ja man kan ju ha det till annat, jag har en inne på toa med massa prylar i.
Duktig du är.
Ha en fin kväll.
Kram Jennie